Gå til hoved-indhold

Handelsbetingelser

Bestillinger til Danmark

Bestillinger og levering til begravelser og gravsteder
Ved bestilling til begravelser skal tidspunkt på dagen altid oplyses.
Vi tilstræber at levere blomsterne senest en time inden begravelsen, så det er vigtigt, at det præcise tidspunkt for begravelsen angives ved bestilling.

Bestilling til begravelser, skal bestilles dagen før inden kl. 16.
Finder begravelsen sted en mandag, skal bestillingen være afgivet senest lørdag kl. 11.00.

Bestillinger til gravsteder forsøges leveret til kirkekontoret. Gravstedsnummer og øvrige relevante oplysninger om placering skal oplyses ved bestilling. Det er bestillers ansvar at indgå en aftale med kirkekontoret om at placere bestillingen ved gravsted.


Hvis modtageren ikke er hjemme
Har du givet mulighed for at vi kan sætte bestillingen uden for døren eller aflevere til naboen, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne bestillinger. Hvis det vurderes at temperaturen er for høj til at sætte chokoladen uden for døren, tages den med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente chokoladen snarest muligt i butikken. Forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren. Ligeledes kan der forekomme situationer hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Hele bestillingen tages med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken.

Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort (primært pga. af aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtager eller afsender kontaktet pr. telefon.

Du kan med fordel give os mulighed for at tage bestillingen med til butikken, I fald der ikke er nogen hjemme. Vi afleverer et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken. På den måde undgås eventuelle bortkomne bestillinger.

Bestillinger til Udlandet
Vi skal have din bestilling dagen før levering. For bestillinger til områder øst for Athen, Helsinki, Istanbul, Israel og Cairo. (Tidszoner + 2.00 over GMT) skal vi have din bestilling dagen før inden kl. 12.00, lørdag inden 10.00. Bestillinger til levering mandag skal vi have lørdag inden 10.00.

Der kan være lande og steder i lande, hvor levering ikke kan tilbydes.

For alle bestillinger
Ved ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag, kan der forekomme uregelmæssigheder i leveringerne.

Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves, men vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan, for at opfylde dine ønsker. Normalt leverer vi din blomster- eller vinhilsen inden for almindelig butiks- åbningstid. Alle leveringer til firmaadresser forsøges leveret inden 16.00. Til ikke brofaste øer kan det forekomme at vi ikke leverer personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet.
Levering af ordrer til hospitaler, hoteller, firmaadresser, ankommende eller afsejlende skibe kan ikke garanteres, da det ikke altid er muligt at levere til modtageren personligt. Vi gør opmærksom på, at kunden i forvejen må acceptere at betale for en ordre, der måske ikke når frem til modtageren.

Bemærk
Ved kortbetaling hæves beløbet 4 dage efter leveringsdatoen.
Alle kortbetalinger bliver hævet senest 20 kalenderdage efter bestillingsdato.
VI garanterer, at en blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte.
Eventuelle reklamationer skal ske direkte til butikken.
En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Ifølge Forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder vin, chokolade, specialiteter og blomster.

Alle kunder modtager ved internetkøb en bekræftelse både på skærmen og via e-mail på, at ordren er modtaget.
Betingelser for levering gælder som beskrevet ovenfor.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
 
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse.

Hasle Blomster
Viborgvej 109
8210  Århus V
Rutevejledning